۴ راهکاری که انگیزه و نشاط شما را افزایش می‌دهد روشهایی برای افزایش شادی و نشاط

تحرک و ورزش کردن را دست کم نگیرید
ورزش برای تقویت سطح آندورفین و بهبود خلق و خوی افراد توصیه شده است به گونه‌ای بعد از ۱۰ دقیقه فعالیت هوازی آثار آن مشهود است و بعد از حداقل ۲۰ دقیقه ( در مدت ۳۰ روزه) بیشترین اثر را خواهد داشت.

به اندازه بخوابید
بنیاد ملی خواب ۷تا ۹ ساعت خواب را برای حفظ سلامت بزرگسالان توصیه می‌کند که این موضوع باید با حفظ مسائل مربوط به بهداشت خواب باشد که می توان آن را در گرو عواملی مانند کاهش سر و صدادر اتاق خواب خود، اجتناب از مصرف کافئین در شب و استفاده از یک رختخواب یکسان دانست.

مکمل‌های غذایی را فراموش نکنید
بدن برای ایجاد دوپامین شما به چندین نوع ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد که این مکمل‌ها شامل آهن، نیاسین، فولات و ویتامین B6 است؛ اگر بدن یک یا چند مورد از این مواد مغذی را به طور ناقص داشته باشد، ممکن است دوپامین به اندازه کافی برای پاسخگویی به نیازهای بدن ترشح نشود.

از پروبیوتیک‌ها غافل نشوید
علیرغم پیوند روشن بین خلق و خو، مصرف پروبیوتیک و سلامت روده، هنوز ارتباط میان آنها به خوبی شناخته نشده است اما احتمال دارد که دوپامین در تعیین چگونگی تاثیر پروبیوتیک بر بهبود خلق و خو نقش موثری داشته باشد.

مطالب مربوط به طب سنتی و درمان خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید